24 aug

Nincs többé médiapara: te is lehetsz tökéletes riportalany!

Kapcsolgatod a tévét, és felkapod a fejedet egy-egy vérprofi beszélgetés kapcsán, irigykedve bámulod a hibátlan megjelenésű, összeszedetten válaszolgató riportalanyt, akit szívesen hallgatnál még, de az ütődött riporter máris kidobta a stúdióból.

Máskor alig várod, hogy vége legyen egy beszélgetésnek, sőt már nyúlsz is a távirányítóért, mert az egész dögunalom. Sajnálod szegény szenvedőalanyt, ahogy remeg keze-lába, a hangja meg-megcsuklik, összeszedetlenül válaszolgat egy-két szóban, és még a nyakkendő is furcsán áll rajta. Nem vitás, Te kire szeretnél hasonlítani.

Jó hír, hogy akkor is lehetsz profi nyilatkozó, ha amúgy stresszelsz a különleges és váratlan helyzetekben, emiatt pedig nem szívesen állsz mikrofon, kamera elé. Mert ugye, azt nem kell bizonygatni, hogy a médiaszereplés hatalmas lehetőség, melynek köszönhetően szakértői státuszod jelentősen megerősödik, és egy-egy jól sikerült nyilvános szereplés közvetve a  bizniszedre is pozitívan hat. Tehát a félelem miatt eszedbe ne jusson visszautasítani egy újságírót! Inkább győzd le magad!

ejtoernyo

Emlékszel, mikor paráztál annyira, mint amikor a tv-be hívtak beszélgetni, vagy rádióinterjú készült veled? Az iskolában egy fontos dolgozat vagy felelet előtt? Az érettségin? Esetleg egy randi kapcsán? Felvételi beszélgetés előtt? Vagy az első ejtőernyős ugrásodkor? Gondolod csak végig, mi a közös ezekben a szituációkban! Nem az ismeretlen, a mi-lesz-most érzése?! Az, hogy ki kell lépned a komfortzónádból.
Épp ezért fontos, hogy felismerd a félelmeidet. Gondold végig, mi miatt stresszelsz! A riportertől tartasz?  Attól félsz, hogy mit szólnak hozzád mások? Esetleg, hogy nézel ki a képernyőn vagy az újság címlapján? Ezeket a gondolatokat akár papírra is vetheted, így könnyebb lesz leszámolni a felesleges parával!

tervezes

Tehát próbáld az ismeretlen tényezőket a minimálisra csökkenteni, légy tájékozott! (Szükség esetén kérdezd a gyártásvezetőt, szerkesztőt!)

Mindig vedd számba a következőket:

  • Mit tudsz az adott médiumról, ahova a riportot adod? Milyen a csatorna/műsor/újság hangvétele, stílusa, műfaja?
  • Mi az apropó? Mi a csudát akarnak tőled? A lehető legrészletesebben járj utána.
  • Ki lesz a műsorvezető, riporter? Láttál-e már műsorát, olvastad-e a cikkeit? Mi volt a benyomásod róla?
  • Kik lesznek jelen rajtad kívül a forgatáson?
  • Mennyi ideig kell beszélned?
  • Ismerd meg a műsor közönségét! Máshogy kell megszólalnod, ha csajoknak szóló csatornára hívnak, mintha komoly hangvételű felvétel készül veled.
  • Mindig határozd meg a kommunikációd célját! Mi az az 1-3 fontos üzenet, amit feltétlenül át akarsz adni? Ragaszkodj ahhoz, hogy el is mondd. Ha máshogy nem megy, vesd be a következő szófordulatokat:
    – még mindenképpen meg kell említem
    – azt is fontos megjegyezi
    – hadd mondjam el még

Fontos, hogy érkezz mindig legalább 10 perccel a megbeszélt időpont előtt a riport helyszínére. Nézd meg a környezetet, beszélgess a szerkesztővel, ha lehet a riporterrel is. Így sokat oldódik a feszültséged, sikerül átszellemülnöd. A felkészültség pedig magabiztossá tesz.
Nem utolsó sorban bízz az újságíróban, riporterben. Hidd el, ő is azt szeretné, hogy a lehető legjobban sikerüljön az interjú!

Szerezz rutint, és akkor minden félelmed elmúlik!

Legyen számodra is komfortzóna a médiaszereplés!

Ha szeretnél még jobban elmélyedni a témában, gyere el a Kerülj képbe tréningre, amelyen megtanulhatod a többi között:
– Hogyan környékezd meg az újságírókat?
– Milyen a jó networking-stratégia, amely a médiába repít?
– Hogyan lehetsz a riporterek álma?
– Miként lehet a megjelenésed tökéletes?

Nézd meg a tréning részletes tematikáját, és jelentkezz minél előbb, hogy Tiéd legyen a 60.000 Ft értékű bónusz is!

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük