18 ápr

Így iktasd ki életedből a munkahelyi stresszt!

 

Kevés fizetést kapsz? Unalmas a munkád? Idegesítenek a kollégáid? Többre vágysz? Lehet, hogy ideje lenne váltani, ugyanis a munkahelyi stressz népbetegség. Az állandó frusztráció pedig súlyos egészségkárosodáshoz vezethet. Emiatt az arra hajlamosak négyszer annyi időt töltenek táppénzen, mint az egyéb betegségben szenvedők. A leterhelt munkavállaló sokszor aludni sem képes, és minden céges problémáját a családján tölti ki. A huzamos ideig tartó munkahelyi stressz súlyos depresszióhoz, szívinfarktushoz, rákhoz is vezethet. Íme 5 tipp, hogy megszabadulj az állandó feszültségtől!

Csak a saját feladatainkra koncentráljunk!
Ne engedjük, hogy kollégáink állandóan leszívják az agyunkat, és mi oldjuk meg a problémáikat. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne segítsünk! Az energiavámpíroktól viszont feltétlenül – határozottan és kedvesen –  szabaduljunk meg.

Készítsünk listát a napi teendőkről!
Kezdjük a nehezebb és a halasztást nem tűrő munkával! Sokan először a könnyebb feladatnak állnak neki, mivel annak a befejezése sikerélménnyel kecsegtet. Ám, ha tudjuk, hogy a neheze még hátra van, állandóan szorongunk. A tervezéskor hagyjunk időt a váratlanul közbejövő elintéznivalókra is.

munkahelyi stressz

Küszöböljük ki a holtidőt!
Sokkal több időt töltünk a munkahelyen, mint szeretnénk. Hogy ezt kivédjük, tekintsünk vissza a munkafolyamatokra, és nézzük meg, mikor vesztettünk sok időt. Egy hétig vezessünk óránként kimutatást arról, hogy mit csinálunk pontosan. Nagyon meglepő lesz az eredmény. Egész biztos, hogy tudunk még spórolni az idővel.

Határidős feladatnál inkább vállaljunk későbbi teljesítési időpontot!
Máris egy stresszforrással kevesebb… Persze, csak akkor, ha nem marad minden az utolsó pillanatra. A halogatás legjobb módja, ha rögtön hozzálátunk annak, amihez nincs sok kedvünk, vagy úgy gondoljuk, ej, ráérünk arra még.

Tartsunk a nagy munka közben is néhány perces pihenőt!
Fontos, hogy pihentessük egy kicsit az agyunkat. Utána sokkal jobban tudunk koncentrálni. Munka után pedig, ha nem tudunk megszabadulni a feladatainkkal kapcsolatos gondolatoktól, összegezzük a napi történéseket. Mindezt hazafelé menet. Ha belépünk lakásunk ajtaján, már ne foglalkozzunk a munkahelyi problémákkal, feladatokkal. Lefekvés előtt pedig lazítsunk, feltétlenül kapcsoljuk ki az agyunkat !

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük